poniedziałek, 13 maja 2013

Plan dnia


Przede wszystkim w ciągu takiego dnia zachowujemy tak zwaną „rutynę”, która wyznacza stałe pory głównych czynności. Stałe punkty pomagają dzieciom budować poczucie bezpieczeństwa. Dziecko wiedząc co po sobie następuje, nie ma poczucia chaosu i czuje się pewnie.


Plan Dnia
  • 6:30 - 8:00 - schodzenie się dzieci, przywitanie, zabawy dowolne i zabawy w kącikach zainteresowań
  • 8:00 - 8:15 - czynności higieniczne (toaleta, mycie rączek)
  • 8:15 - 8:45 - śniadanie
  • 9:00 - 9:15 - nocnikowanie – nauka samodzielności
  • 9:15 -10:00 - Realizacja zadań wychowawczo edukacyjnych w zależności od grupy wiekowej dzieci. Zabawy dydaktyczne, zajęcia gimnastyczne, zabawy plastyczne i umuzykalniające. Gdy aura sprzyja, zabieramy dzieciaki do ogrodu :)
  • 10:00 – 10:10 – czynności higieniczne
  • 10:20 - 10:30 - drugie śniadanie
  • 10:30 - 11:15 – zabawy edukacyjne, taniec, zabawy ruchowe na sali lub w ogrodzie
  • 11:15 - 11:30 – nocnikowanie – nauka samodzielności
  • 11:30 - 12:00 – obiad część I – drugie danie
  • 12:00 - 12:15 – czynności higieniczne i przygotowanie do odpoczynku.
  • 12:15 - 14 :00 - leżakowanie :)
  • 14:00 - 14:30 – Pobudka i przygotowanie do posiłku
  • 14:30 – 15 :00 - obiad cześć II – zupka
  • 15:00- 15:20 - lekki podwieczorek
  • 15:20- 17:00 - zabawy w kącikach zainteresowań, gry i zabawy ruchowe, czytanie książeczek, zabawy w ogrodzie, rozchodzenie się dzieci do domu



Przykładowy plan dnia

07:00 - 9:00 Przyjmowanie dzieci. Zabawy w kącikach zabaw.
7:30 - 8:30 Indywidualne śniadania najmłodszych
 09:00 – 9.30 Śniadanie starszaków 
9:30 – 11:00 Zajęcia przedpołudniowe dla dzieci (zgodnie z programem zajęć ustalonym na dany dzień). Zajęcia odbywają się w ogródku lub w bawialni w zależności od pogody.
 11:00 – 11:30 Zupka11:30 Sen. Przygotowywanie dzieci do snu. Układanie dzieci do snu przy muzyce, bajkach, ćwiczeniach relaksacyjnych.
 14:00 – 14:30 Drugie danie. 
14:30 – 16:00 Zajęcia popołudniowe dla dzieci (zgodnie z programem zajęć ustalonym na dany dzień np: piosenki, zabawy paluszkowe, wierszyki, historyjki obrazkowe, bajki, rymowanki... itp.). Zajęcia są prowadzone w ogródku lub w bawialni w zależności od pogody. 
16:00 – 16.30 Podwieczorek
16.30- 18.00 Zabawa w bawialni lub w ogródku w zależności od pogody.

Malucholandia (żłobek) i Chochliki (dwulatki)

tygodniowy plan- malucholandia,chochliki.pdf






Przedszkolaki: Elfy 3-latki

Przykładowe plany zajęć

Program zajęć Grupa I „PROMYCZKI” STYCZEŃ 2012



I tydzień: od 02.01.2012 do 05.01.2012

Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Witamy NOWY ROK.
  • Wysłuchanie opowieści „Baśń o Nowym Roku i dwunastu miesiącach”.
  • Rozmowy tematyczne o Nowym Roku w kółeczku.
  • Zbiorowa praca plastyczna „Życzenia na Nowy Rok”.
  • Poznanie zimowego ptaka: PINGWINA – rozmowy dydaktyczne.
  • Praca plastyczna „Pingwin”.
  • Utrwalanie wcześniej poznanych wierszyków.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
  • Zabawa ruchowa „Śnieżki”.
  • Opowieść ruchowa „Dzieci i ptaki”.
  • Zabawa taneczna do piosenki „W pingwinka bawić się”.
  • Zabawa ruchowa: naśladowanie ruchów i zachowań pingwina.
  • Zabawa ruchowa naśladowanie lotu ptaków.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
  • Zajęcia muzyczne prowadzone przez szkołę muzyczną YAMAHA.
  • Zabawa przy muzyce „Noworoczne tańce”. Swobodny taniec dzieci przy muzyce.
  • Zabawa rytmiczna przy akompaniamencie tamburyna- zabawy z różnymi zadaniami ruchowymi.
  • Nauka piosenki „W pingwinka bawić się”.
  • Słuchanie odgłosów ptaków.
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego.



II tydzień: od 09.01.2012 do 13.01. 2012

Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Zajęcia tematyczne o PANI ZIMIE.
  • Oglądanie i charakterystyka ilustracji przedstawiających Panią Zimę.
  • Wspólna praca plastyczna „Pani Zima”.
  • Nauka wierszyka „Przyszła Pani Zima”.
  • Wysłuchanie baśni braci Grimm „Pani Zima”.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.



Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
  • Zabawa „Szalone wycieraczki”, integracja grupy, rytmizowanie, rozwijanie inwencji ruchowej.
  • Zabawa ruchowa „Wietrzyk”.
  • Zabawy ruchowe z użyciem chusty Klanzy.
  • Konstrukcje z klocków.
  • Ćwiczenia i zabawy z piłkami.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
  • Zajęcia muzyczne „Lubimy tańczyć, lubimy śpiewać”.
  • Zabawa taneczna „Wesołe baloniki”.
  • Tańce w rytm piosenki „Zimowa polka”.
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego.



III tydzień: od 16.01.2012 do 20.01.2012

Zajęcia dydaktyczne

  • Rozmowy dydaktyczne na temat „BABCI I DZIADKA”.
  • Praca plastyczna „Prezent dla babci i dziadka” – wykonujemy laurki dla babć i dziadków.
  • Nauka wierszyka dla Babci i Dziadka.
  • Oglądamy ilustracje przedstawiające dziadków.
  • Robimy dekorację z życzeniami na gazetkę z Okazji Dnia Babci i Dziadka.
  • Nauka nocnikowania
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
  • Ćwiczenia gimnastyczne.
  • Zabawy ruchowa z elementami marszu.
  • Układanie wież z klocków.
  • Ćwiczenia z elementami równowagi.
  • Układanie puzzli i układanek edukacyjnych.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
  • Zajęcia muzyczne prowadzone przez szkołę muzyczną YAMAHA.
  • Utrwalanie dotychczas poznanych piosenek: wspólne śpiewanie i pokazywanie treści ruchem.
  • Śpiewanie poznanych piosenek przy akompaniamencie makarastów.
  • Słuchanie płyt z języka



IV tydzień: od 23.01.2012 do 31.01.2012

Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Szykujemy się do BALU PRZEBIERAŃCOW.
  • Wysłuchanie wiersza A. Rumińskiej „Bal przebierańców”.
  • Wykonujemy karnawałowe, barwne dekoracje oraz łańcuchy ozdabiające naszą salę. Rozwijamy swoje umiejętności manualne.
  • Bawimy się na balu przebierańców.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno-konstrukcyjne
  • Bierzemy udział w grach karnawałowych.
  • Bierzemy udział w zabawach i konkursach karnawałowych.
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami ćwiczeń gimnastycznych.
  • Zabawy ruchowe z użyciem chusty Klanzy.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej.
  • Zabawa przy muzyce „Karnawałowej”.
  • Zabawy taneczne przy muzyce z CD.
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego






Program zajęć Grupa II „GWIAZDKI” MARZEC 2012



I tydzień 01.03, 2.03 oraz od 05.03 do 09.03

Zajęcia dydaktyczne
  • Woda, ziemia, powietrze – przypomnienie wiadomości
  • Miasto a wieś – czym się różnią?
  • Zajęcia plastyczne – prace oparte na tematyce wody, ziemi i powietrza oraz miasta i wsi
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Poznane kolory, liczby i figury w zabawach
  • Zajęcia muzyczne z ciocią Tamarą i wujkiem Michałem
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Piosenki z pokazywaniem
  • Gra na „instrumentach”
  • Zabawy orientacyjno -przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej



II tydzień od 12.03 do 16.03

Zajęcia dydaktyczne
  • Poznane zawody – lekarz, fryzjer, weterynarz, dentysta, strażak, policjant
  • Praca plastyczna – prace oparte na zawodach
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Poznane kolory i figury w zabawach
  • Liczymy do pięciu
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Teatrzyk maskotkowy i teatr cieni
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy z chustą
  • Zabawy orientacyjno – przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej



III tydzień od 19.03 do 23.03

Zajęcia dydaktyczne
  • Szukamy wiosny za oknem
  • Praca plastyczna – kwiaty, dom
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Dom – z czego jest zbudowany (dach, ściany, okna, drzwi)
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno –ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy orientacyjno - przestrzenne5. Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej

IV tydzień od 26.03 do 30.03

Zajęcia dydaktyczne
  • Warzywa i owoce – jabłko gruszka, banan - co mają wspólnego?
  • Zajęcia plastyczne – warzywa i owoce
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Poznane kolory, liczby i figury w zabawach
  • Dom – jakie pomieszczenia skrywają się w jego ścianach: kuchnia8. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające

  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy muzyczno – ruchowe ( np. taniec z chustą, z misiami)
  • Zabawy orientacyjno - przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej

Program zajęć Grupa III „SŁONECZKA” MARZEC 2012



I tydzień: od 1-2.03.2012 do 5-9.03.2012

Zajęcia dydaktyczne
  • Zajęcia plastyczne: * „Kwiaty na Dzień Kobiet” (bibuła)
  • Bajkowe czytanie książeczek.
  • Zajęcia dydaktyczne: Rozmawiamy o „Dniu Kobiet”
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem
  • Projekcja bajki edukacyjnej „Mądry Maluch”
Zajęcia ruchowe

  • Chodzenie na paluszkach i pietach.
  • Zabawa w stop i start.
  • Zabawy skoczne jesteśmy np. żabkami, motylkami, zajączkami itp.
  • Konstrukcje z klocków – budowanie wieży.
Zajęcia umuzykalniające
  • 1. Zajęcia z nauczycielem szkoły muzycznej, poznajemy nowy instrument.
  • Śpiewamy ulubione piosenki.
  • Zabawy w kółeczku z koleżankami i kolegami np. tańczenie w parach oraz w dużym kole.



II tydzień: od 12.03.2012 do 16.03.2012

Zajęcia dydaktyczne
  • Utrwalenie wierszyków poznanych przez dzieci.
  • Zajęcia plastyczne: * „Kolorowe kredki” (kredki oraz biały brystol)
  • Bajkowe czytanie książeczek o wiośnie np. Jana Brzechwy.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.5. Utrwalenie poznanych kolorów (plansze).
Zajęcia ruchowe

  • Zabawa z chustą animacyjną Klanza, z wykorzystaniem piłek oraz muzyki.
  • Tor przeszkód” - zabawa sprawnościowa.
  • Puszczanie baniek mydlanych i łapanie ich przez dzieci.4. Zabawy z balonikami.
Zajęcia umuzykalniające
  • Zabawy skoczne z użyciem tamburyna , grzechotek, bębenka, oraz cymbałek.
  • Śpiewanie piosenki prze dzieci „Panie Janie”, „Kaczka Dziwaczka”, „Siała baba mak..”, „Mało nas.....”„Jada jaką misie...” itp



III tydzień: od 19.03.2012 do 23.03.2012

Zajęcia dydaktyczne
  • Zajęcia plastyczne: * „Wiosenne opaski” (kolorowy papier)
  • Utrwalenie wiosennej piosenek: „Maszeruje Wiosna...”
  • Bajkowe czytanie książeczek.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.
  • Zajęcia dydaktyczne: Rozmawiamy o Pierwszym Dniu Wiosny (rozmawiamy o tym kiedy wiosna przychodzi i jak to możemy zaobserwować)
Zajęcia ruchowe

  • Zabawa ruchowa przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty....”, „Ole Ole Janko...” „Kółko graniaste”
  • Zajęcia gimnastyczne robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie, zbieramy grzybki, wkręcamy żarówki itp.
  • Zabawy z piłka np. rzucanie, turlanie, rzucanie do celu.
  • Układanie puzzli.
Zajęcia umuzykalniające
  • Zajęcia z nauczycielem szkoły muzycznej, poznajemy nowy instrument.
  • Śpiewamy piosenki „Pingwin” oraz „Krokodyle”, „Baloniku nasz malutki”, „Stoi różyczka w czerwonym wieńcu”, „Chłopcy i dziewczęta dalej śpieszmy się.....”
  • Zabawy przy ulubionych piosenkach, grzechotanie rytmu muzyki butelkami wypełnionymi ryżem.



IV tydzień: od 26.03.2012 do 30.03.2012

Zajęcia dydaktyczne
  • Utrwalenie poznanych wierszyków.
  • Zajęcia plastyczne: * „Plastelinowe zwierzaczki” (plastelina)
  • Bajkowe czytanie książeczek i wierszyków.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.
  • Utrwalenie poznanych nazw owoców i warzyw (plansze)6. Projekcja Bajki edukacyjnej „Mądry Maluch”
Zajęcia ruchowe

  • Zabawa w Pociąg przy piosence „Jedzie pociąg z Daleka” (dzieci łapią się za ramionka i tworzą pociąg).
  • Powiedz piłeczce swoje imię” (rzucanie piłki do dzieci i do cioci, mówienie imienia)
  • Zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnale”.4. Rzucamy piłką do celu.
Zajęcia umuzykalniające
  • Zabawy ruchowe tańczenie przy piosenkach ”Kółko graniaste”, „Plum Plum Misia Bela”, „My jesteśmy krasnoludki”
  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej.3. Zabawy z grzechotkami oraz tamburynem.



Przykładowy Plan Dnia
5:30 - 9.00
- Przyjmowanie i filtracja dzieci.
- Kontakty indywidualne z rodzicami.
- Indywidualne zabawy dzieci.
- Zabiegi higieniczne.

9.00 - 9.45
- Śniadanie.

9.50 - 10.20
- Zabiegi higieniczne (mycie rąk i buzi, nocnikowanie).

10.25 - 10.40
- Podawanie dzieciom soków lub owoców oraz wiązane z tym czynności higieniczno-pielęgnacyjne.

10.45 - 11.45
- Zajęcia tematyczno-dydaktyczne.
- Zajęcia ruchowe w sali oraz na tarasie (w zależności od pory roku i pogody)
- Zajęcia plastyczne.
- Zajęcia umuzykalniające.
- Zajęcia dowolne (uczą dzieci współżycia w grupie, zgodnej zabawy, koleżeńskiej postawy wobec siebie).
- Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.

12.00 - 12.30
- Obiad

13.06 - 13.15
- Zabiegi higieniczne, nocnikowanie.
- Przygotowanie dzieci do snu.

13.20 - 14.20
- Pora snu lub wypoczynku, wyciszenie.

14.30 - 15.00
- Podwieczorek.
- Zabiegi higieniczne.

15.00 - 16.45
- Rozchodzenie sie dzieci do domu.
- Zabawy wg inwencji dzieci
- Kontakty z rodzicami.



1 komentarz: