Przede
wszystkim w ciągu takiego dnia zachowujemy tak zwaną „rutynę”,
która wyznacza stałe pory głównych czynności. Stałe punkty
pomagają dzieciom budować poczucie bezpieczeństwa. Dziecko
wiedząc co po sobie następuje, nie ma poczucia chaosu i czuje
się pewnie.
Plan
Dnia
9:15
-10:00 - Realizacja zadań wychowawczo edukacyjnych w zależności
od grupy wiekowej dzieci. Zabawy dydaktyczne, zajęcia
gimnastyczne, zabawy plastyczne i umuzykalniające. Gdy aura
sprzyja, zabieramy dzieciaki do ogrodu :)
- 15:20-
17:00 - zabawy w kącikach zainteresowań, gry i zabawy ruchowe,
czytanie książeczek, zabawy w ogrodzie, rozchodzenie się
dzieci do domu
|
Przykładowy plan dnia
07:00
- 9:00
Przyjmowanie dzieci. Zabawy w kącikach zabaw.
7:30
- 8:30 Indywidualne
śniadania najmłodszych
09:00
– 9.30 Śniadanie
starszaków
9:30
– 11:00 Zajęcia
przedpołudniowe dla dzieci (zgodnie z programem zajęć ustalonym na
dany dzień). Zajęcia odbywają się w ogródku lub w bawialni w
zależności od pogody.
11:00
– 11:30 Zupka11:30
Sen.
Przygotowywanie dzieci do snu. Układanie dzieci do snu przy
muzyce, bajkach, ćwiczeniach relaksacyjnych.
14:00
– 14:30 Drugie
danie.
14:30
– 16:00 Zajęcia
popołudniowe dla dzieci (zgodnie z programem zajęć ustalonym na
dany dzień np: piosenki, zabawy paluszkowe, wierszyki,
historyjki obrazkowe, bajki, rymowanki... itp.). Zajęcia są
prowadzone w ogródku lub w bawialni w zależności od pogody.
16:00
– 16.30 Podwieczorek
16.30-
18.00 Zabawa
w bawialni lub w ogródku w zależności od pogody.
Malucholandia
(żłobek) i Chochliki (dwulatki)
tygodniowy
plan- malucholandia,chochliki.pdf
Przedszkolaki: Elfy 3-latki
Przykładowe
plany zajęć
Program zajęć Grupa I „PROMYCZKI” STYCZEŃ
2012
I tydzień: od 02.01.2012 do 05.01.2012
Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne
Witamy NOWY ROK.
Wysłuchanie
opowieści „Baśń o Nowym Roku i dwunastu miesiącach”.
Rozmowy tematyczne o
Nowym Roku w kółeczku.
Zbiorowa praca
plastyczna „Życzenia na Nowy Rok”.
Poznanie zimowego
ptaka: PINGWINA – rozmowy dydaktyczne.
Praca plastyczna
„Pingwin”.
Utrwalanie wcześniej
poznanych wierszyków.
Nauka nocnikowania.
- Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
„Zabawa ruchowa
„Śnieżki”.
Opowieść ruchowa
„Dzieci i ptaki”.
Zabawa taneczna do
piosenki „W pingwinka bawić się”.
Zabawa ruchowa:
naśladowanie ruchów i zachowań pingwina.
- Zabawa ruchowa naśladowanie lotu ptaków.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
Zajęcia muzyczne
prowadzone przez szkołę muzyczną YAMAHA.
Zabawa przy muzyce
„Noworoczne tańce”. Swobodny taniec dzieci przy muzyce.
Zabawa rytmiczna przy
akompaniamencie tamburyna- zabawy z różnymi zadaniami ruchowymi.
Nauka piosenki „W
pingwinka bawić się”.
Słuchanie odgłosów
ptaków.
- Słuchanie płyt z języka angielskiego.
II tydzień: od 09.01.2012 do 13.01. 2012
Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne
Zajęcia tematyczne o
PANI ZIMIE.
Oglądanie i
charakterystyka ilustracji przedstawiających Panią Zimę.
Wspólna praca
plastyczna „Pani Zima”.
Nauka wierszyka
„Przyszła Pani Zima”.
Wysłuchanie baśni
braci Grimm „Pani Zima”.
Nauka nocnikowania.
- Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
Zabawa „Szalone
wycieraczki”, integracja grupy, rytmizowanie, rozwijanie inwencji
ruchowej.
Zabawa ruchowa
„Wietrzyk”.
Zabawy ruchowe z
użyciem chusty Klanzy.
Konstrukcje z
klocków.
- Ćwiczenia i zabawy z piłkami.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
Zajęcia muzyczne
„Lubimy tańczyć, lubimy śpiewać”.
Zabawa taneczna
„Wesołe baloniki”.
Tańce w rytm
piosenki „Zimowa polka”.
- Słuchanie płyt z języka angielskiego.
III tydzień: od 16.01.2012 do 20.01.2012
Zajęcia dydaktyczne
Rozmowy dydaktyczne
na temat „BABCI I DZIADKA”.
Praca plastyczna
„Prezent dla babci i dziadka” – wykonujemy laurki dla babć i
dziadków.
Nauka wierszyka dla
Babci i Dziadka.
Oglądamy ilustracje
przedstawiające dziadków.
Robimy dekorację z
życzeniami na gazetkę z Okazji Dnia Babci i Dziadka.
Nauka nocnikowania
- Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
Ćwiczenia
gimnastyczne.
Zabawy ruchowa z
elementami marszu.
Układanie wież z
klocków.
Ćwiczenia z
elementami równowagi.
- Układanie puzzli i układanek edukacyjnych.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
Zajęcia muzyczne
prowadzone przez szkołę muzyczną YAMAHA.
Utrwalanie dotychczas
poznanych piosenek: wspólne śpiewanie i pokazywanie treści
ruchem.
Śpiewanie poznanych
piosenek przy akompaniamencie makarastów.
- Słuchanie płyt z języka
IV tydzień: od 23.01.2012 do 31.01.2012
Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne
Szykujemy się do
BALU PRZEBIERAŃCOW.
Wysłuchanie wiersza
A. Rumińskiej „Bal przebierańców”.
Wykonujemy
karnawałowe, barwne dekoracje oraz łańcuchy ozdabiające naszą
salę. Rozwijamy swoje umiejętności manualne.
Bawimy się na balu
przebierańców.
Nauka nocnikowania.
- Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno-konstrukcyjne
Bierzemy udział w
grach karnawałowych.
Bierzemy udział w
zabawach i konkursach karnawałowych.
Zestaw zabaw
ruchowych z elementami ćwiczeń gimnastycznych.
- Zabawy ruchowe z użyciem chusty Klanzy.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
Rozwijanie
koordynacji słuchowo- ruchowej.
Zabawa przy muzyce
„Karnawałowej”.
Zabawy taneczne przy
muzyce z CD.
- Słuchanie płyt z języka angielskiego
Program zajęć Grupa II „GWIAZDKI”
MARZEC 2012
I tydzień 01.03, 2.03 oraz od 05.03 do 09.03
Zajęcia dydaktyczne
Woda, ziemia,
powietrze – przypomnienie wiadomości
Miasto a wieś –
czym się różnią?
Zajęcia plastyczne –
prace oparte na tematyce wody, ziemi i powietrza oraz miasta i wsi
Poznajemy literki –
„t”, „m”, „d”, „n”
Mój dzień –
czynności, które wykonujemy codzienne
Liczymy do pięciu
Poznane kolory,
liczby i figury w zabawach
Zajęcia muzyczne z
ciocią Tamarą i wujkiem Michałem
- Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
II tydzień od 12.03 do 16.03
Zajęcia dydaktyczne
Poznane zawody –
lekarz, fryzjer, weterynarz, dentysta, strażak, policjant
Praca plastyczna –
prace oparte na zawodach
Poznajemy literki –
„t”, „m”, „d”, „n”
Poznane kolory i
figury w zabawach
Liczymy do pięciu
Mój dzień –
czynności, które wykonujemy codzienne
Teatrzyk maskotkowy i
teatr cieni
- Określanie położenia przedmiotów w
przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
Piosenki z płyt CD
dla dzieci
Poranna gimnastyka
Bębenek, flet,
tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem
powyższych instrumentów
Zabawy z chustą
Zabawy orientacyjno –
przestrzenne
- Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy:
chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej
III tydzień od 19.03 do 23.03
Zajęcia dydaktyczne
Szukamy wiosny za
oknem
Praca plastyczna –
kwiaty, dom
Poznajemy literki –
„t”, „m”, „d”, „n”
Mój dzień –
czynności, które wykonujemy codzienne
Liczymy do pięciu
Dom – z czego jest
zbudowany (dach, ściany, okna, drzwi)
- Określanie położenia przedmiotów w
przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
Piosenki z płyt CD
dla dzieci
Poranna gimnastyka
Bębenek, flet,
tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno –ruchowe z wykorzystaniem
powyższych instrumentów
- Zabawy orientacyjno - przestrzenne5. Zabawy na
kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po
linii prostej
IV tydzień od 26.03 do 30.03
Zajęcia dydaktyczne
Warzywa i owoce –
jabłko gruszka, banan - co mają wspólnego?
Zajęcia plastyczne –
warzywa i owoce
Poznajemy literki –
„t”, „m”, „d”, „n”
Mój dzień –
czynności, które wykonujemy codzienne
Liczymy do pięciu
Poznane kolory,
liczby i figury w zabawach
- Dom – jakie pomieszczenia skrywają się w
jego ścianach: kuchnia8. Określanie położenia przedmiotów w
przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
Piosenki z płyt CD
dla dzieci
Poranna gimnastyka
Bębenek, flet,
tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem
powyższych instrumentów
Zabawy muzyczno –
ruchowe ( np. taniec z chustą, z misiami)
Zabawy orientacyjno -
przestrzenne
- Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy:
chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej
Program zajęć Grupa III „SŁONECZKA”
MARZEC 2012
I tydzień: od 1-2.03.2012 do 5-9.03.2012
Zajęcia dydaktyczne
Zajęcia plastyczne:
* „Kwiaty na Dzień Kobiet” (bibuła)
Bajkowe czytanie
książeczek.
Zajęcia dydaktyczne:
Rozmawiamy o „Dniu Kobiet”
Nauka języka
angielskiego z nauczycielem
- Projekcja bajki edukacyjnej „Mądry Maluch”
Zajęcia ruchowe
Chodzenie na
paluszkach i pietach.
Zabawa w stop i
start.
Zabawy skoczne
jesteśmy np. żabkami, motylkami, zajączkami itp.
- Konstrukcje z klocków – budowanie wieży.
Zajęcia umuzykalniające
II tydzień: od 12.03.2012 do 16.03.2012
Zajęcia dydaktyczne
Utrwalenie wierszyków
poznanych przez dzieci.
Zajęcia plastyczne:
* „Kolorowe kredki” (kredki oraz biały brystol)
Bajkowe czytanie
książeczek o wiośnie np. Jana Brzechwy.
- Nauka języka angielskiego z nauczycielem.5.
Utrwalenie poznanych kolorów (plansze).
Zajęcia ruchowe
Zabawa z chustą
animacyjną Klanza, z wykorzystaniem piłek oraz muzyki.
„Tor przeszkód”
- zabawa sprawnościowa.
- Puszczanie baniek mydlanych i łapanie ich przez
dzieci.4. Zabawy z balonikami.
Zajęcia umuzykalniające
III tydzień: od 19.03.2012 do 23.03.2012
Zajęcia dydaktyczne
Zajęcia plastyczne:
* „Wiosenne opaski” (kolorowy papier)
Utrwalenie wiosennej
piosenek: „Maszeruje Wiosna...”
Bajkowe czytanie
książeczek.
Nauka języka
angielskiego z nauczycielem.
- Zajęcia dydaktyczne: Rozmawiamy o Pierwszym
Dniu Wiosny (rozmawiamy o tym kiedy wiosna przychodzi i jak to
możemy zaobserwować)
Zajęcia ruchowe
Zabawa ruchowa przy
piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty....”, „Ole Ole
Janko...” „Kółko graniaste”
Zajęcia gimnastyczne
robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie, zbieramy grzybki,
wkręcamy żarówki itp.
Zabawy z piłka np.
rzucanie, turlanie, rzucanie do celu.
- Układanie puzzli.
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia z
nauczycielem szkoły muzycznej, poznajemy nowy instrument.
Śpiewamy piosenki
„Pingwin” oraz „Krokodyle”, „Baloniku nasz malutki”,
„Stoi różyczka w czerwonym wieńcu”, „Chłopcy i dziewczęta
dalej śpieszmy się.....”
- Zabawy przy ulubionych piosenkach, grzechotanie
rytmu muzyki butelkami wypełnionymi ryżem.
IV tydzień: od 26.03.2012 do 30.03.2012
Zajęcia dydaktyczne
Utrwalenie poznanych
wierszyków.
Zajęcia plastyczne:
* „Plastelinowe zwierzaczki” (plastelina)
Bajkowe czytanie
książeczek i wierszyków.
Nauka języka
angielskiego z nauczycielem.
- Utrwalenie poznanych nazw owoców i warzyw
(plansze)6. Projekcja Bajki edukacyjnej „Mądry Maluch”
Zajęcia ruchowe
Zabawa w Pociąg przy
piosence „Jedzie pociąg z Daleka” (dzieci łapią się za
ramionka i tworzą pociąg).
„Powiedz piłeczce
swoje imię” (rzucanie piłki do dzieci i do cioci, mówienie
imienia)
- Zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnale”.4.
Rzucamy piłką do celu.
Zajęcia umuzykalniające
|
|
Ciekawy artykuł. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuń