sobota, 18 maja 2013

INFORMACJE DLA RODZICÓW- PRZYJĘCIE DZIECKA DO ŻŁOBKA

Przydatne informacje dla rodziców

Przy przyjęciu do żłobka obowiązuje:
  • Zaświadczenie wydane przez lekarza prowadzącego, że dziecko jest zdrowe i może uczęszczać do żłobka oraz , że nie miało kontaktu z chorobami zakaźnymi /ważne 24 godz./
  • Książeczka zdrowia dziecka z aktualnymi szczepieniami / do wglądu/
  • Zaświadczenie wydane przez lekarza prowadzącego odnośnie stosowania diety u dzieci z alergiami pokarmowymi

Do żłobka przyprowadzamy dzieci :

  • Zdrowe – jakiekolwiek objawy chorobowe wykluczają obecność dziecka w żłobku/ w szczególności podwyższona temperatura ciała, biegunka, wymioty, kaszel , katar, wysypka na skórze itd./
  • Czyste – włosy, uszy , bielizna, odzież czyste, paznokcie krótko obcięte



Inne obowiązujące przepisy:
  • Każdą planowaną nieobecność dziecka należy zgłosić z wyprzedzeniem, najpóźniej na dzień przed dniem nieobecności, a w przypadku choroby – w pierwszym dniu nieobecności dziecka do godz. 8:00
  • Po zakończeniu choroby, należy przynieść zaświadczenie, że dziecko jest zdrowe i może uczęszczać do żłobka. Istnieje możliwość zakwestionowania zaświadczenia przez pielęgniarkę/opiekunki/ w razie widocznych objawów chorobowych przy przyjęciu dziecka
  • W celu zminimalizowania wzrostu zachorowań codziennie przy przyjęciu dzieci mają mierzoną temperaturę – stan powyżej 37,5°C – dyskwalifikuje przyjęcie w tym dniu do żłobka / wyjątek np. ząbkowanie/
  • Nie należy dawać dzieciom do żłobka: małych zabawek, słodyczy, biżuterii /kolczyki, łańcuszki/. Za zgubienie lub zepsucie przedmiotu żłobek nie ponosi odpowiedzialności
  • Wózki, rowerki, sanki należy pozostawiać w wózkowni znajdującej się na terenie żłobka. Zabrania się pozostawiania w/w rzeczy w hollu żłobka. Żłobek nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w wózkowni i hollu.

Zasady funkcjonowania podmiotu

Żłobek miejski nr 4 "Wisienka" ul. Wiśniowa 8 jest jednostką budżetową utworzona przez Prezydenta miasta Zielona Góra. Czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 16.30, jest instytucją powszechnej dostępności.
Pobyt dzieci w żłobku jest odpłatny zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Zielona Góra w sprawie opłat za pobyt dziecka w żłobku. Dyrektor żłobka przyjmuje petentów w godzinach od 8.00 do 15:00.
W żłobku funkcjonują 3 grupy wiekowe: raczki, średniaki i starszaki.
 NABÓR
Do żłobka przyjmowane są dzieci po ukończeniu 20 tygodnia życia do 3 lat, w uzasadnionych przypadkach do 4 lat. Nabór do żłobka odbywa się od 01 do 30 kwietnia br. "Karta zgłoszenia dziecka do żłobka" jest do pobrania w placówce lub na stronie internetowej żłobka. Należy ją składać w siedzibie żłobka. Dzieci przyjmowane są na cały etap edukacji żłobkowej. W kolejnych latach Rodzice/Opiekunowie potwierdzają wolę kontynuacji korzystania z usług żłobka. Nabór do żłobka odbywa się w wolne miejsca na grupach wiekowych. Po zakończeniu pracy komisji rekrutacyjnej zostaje utworzenia lista dzieci przyjętych do żłobka. Wyniki dostępne są po 20 maja danego roku. Do końca czerwca rodzice zobowiązani są telefonicznie lub osobiście potwierdzić wolę korzystania z usług żłobka. Brak potwierdzenia spowoduje wykreślenie z "listy". Po zakończonej procedurze i zamknięciu list dzieci korzystających ze żłobka tworzona jest lista rezerwowa dzieci oczekujących na zwalniające się miejsce. Karty zgłoszenia dziecka do żłobka złożone w poprzednim naborze (dzieci na listach rezerwowych) należy aktualizować poprzez złożenie pisemnego oświadczenia na starym wniosku. Niedopatrzenie tego wymogu powoduje usunięcie karty z bieżącego naboru. Komisja rekrutacyjna powoływana jest przez dyrektora w przypadku gdy kart zgłoszenia jest więcej niż miejsc wolnych w żłobku.



III Kryteria i punkty kwalifikujące dziecko do przyjęcia do Żłobka na okres IX-2012/VIII-2013
l.p. Kryteria Wartość punktowa Dokumenty potwierdzające daną sytuację
1. -Samotne macierzyństwo/ojcostwo
-trudna sytuacja socjalno-bytowa rodzica/rodziców
(dokumenty potwierdzające trudną sytuację bytową i finansową związaną z samotnym macierzyństwem do wglądu u dyrektora żłobka)


10






0
- wyrok sądu o alimentach, wyrok rozwodowy, akt zgonu, decyzje MOPS-u: o świadczeniach z Funduszu Alimentacyjnego o zasiłku rodzinnym, o dodatku z tyt. samotnego wychowywania dziecka i każda inna decyzja o korzystaniu z pomocy lub inny dokument potwierdzający konkretną, trudną sytuację.(dobrowolna decyzja rodzica-opiekuna)
- brak udokumentowania samotnego wychowywania
2. Dziecko matki lub ojca, wobec którego orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności, bądź całkowitą niezdolność do pracy lub niezdolność do samodzielnej egzystencji




10
- orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przy MOPS, - orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy lub orzeczenie o niezdolności do samodzielnej egzystencji wydane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).
3.
Dziecko rodzica /rodziców pracujących w wymiarze pełnego etatu*/studiujących lub uczących się w systemie dziennym
a/ jedno pracuje/studiuje
b/ oboje pracują/studiują
c/ dziecko w rodzinie zastępczej




10
20
10
- zaświadczenie z zakładu pracy potwierdzające adres, zatrudnienie, okres umowy i wymiar etatu,
- zaświadczenie z uczelni, szkoły potwierdzające naukę w systemie dziennym i rok nauki,
- decyzja o działalności gospodarczej (kserokopia)
4. Dziecko posiada rodzeństwo
a/ posiada jedno rodzeństwo
b/ posiada dwoje i więcej rodzeństwa


10
Po 10 pkt za każde rodzeństwo
- kserokopie aktów urodzenia dzieci (oryginały do wglądu i potwierdzenia).
5. Dziecko posiada rodzeństwo w żłobku nr 4
a/ tak
b/ nie




5
0


6. 1. Stały meldunek w Zielonej Górze
a/ dziecko i oboje rodzice
b/ dziecko i jeden z rodziców
2. udokumentowane zamieszkanie w Zielonej Górze (zatrudnienie w Zielonej Górze)
a/dziecko w rodzinie studenckiej-dokumentacja potwierdzająca zamieszkanie w akademiku lub na mieszkaniu wynajętym
30


20


20


Po 10 pkt dla rodzica
- potwierdzenie zameldowania lub zamieszkania do wglądu ,



Uwagi:Przy równej ilości punktów w kryteriach liczy się data wpływu oraz rejonizacja tj. adres zamieszkania lub zatrudnienia w pobliżu żłobka 4;
dot. pkt 3 *- wymiar czasu pracy 1/2 etatu obniża punktację o 5 pkt.
Przedstawione dokumenty wymagane przy naborze do wglądu u dyrektora placówki.


WYPRAWKA W ŻŁOBKU

Wyprawka grupa I

  • Chusteczki nawilżające – 1 opakowania x w miesiącu /podpisane/
  • Chusteczki higieniczne wyciągane – 1 opakowania po 100 szt. x w miesiącu
  • Krem do pielęgnacji twarzy np. Bambino/podpisane/
  • Krem lub maść na odparzenia np. sudocrem, linomag/podpisane/
  • Pampersy /podpisane/
  • Ubranka na zmianę /podpisane/
  • Butelka lub kubek „niekapek” – /podpisane/
  • Śliniaki duże wiązane z folią– 3 szt./ bezzwrotnie/
  • Pieluch tetrowe – 5 szt./bezzwrotnie/
  • Myjki do mycia – 2 szt / bezzwrotnie/
  • Zabawka manipulacyjna ( nie grzechotki, gryzaki i maskotki) dostosowana do wieku dziecka np. piłeczka, kostka, woreczek z grochem, z ryżem, bańki mydlane itp. bezzwrotnie
  • Płytka CD z piosenkami dla dzieci / bezzwrotnie/
  • Smoczek na zawieszce, zostaje w żłobku jeżeli dziecko używa.
  • Baterie do zabawek R6/alkaiczne/ 4 szt. lub R14 (2szt.) lub R20 ( 2 szt.) lub LR44(3szt.)



Wyprawka grupa II

  • Chusteczki nawilżające –1opakowanie x w miesiącu
  • Chusteczki higieniczne wyciągane – 1 opakowania po 100 szt. x w miesiącu
  • Krem do pielęgnacji twarzy np. Bambino
  • Krem lub maść na odparzenia np. sudocrem, linomag
  • Grzebień podpisany
  • Butelka lub kubek „niekapek” jeżeli dziecko korzysta – podpisane
  • Smoczek na zawieszce, zostaje w żłobku jeżeli dziecko używa.
  • Śliniaki wiązane – 3 szt./ bezzwrotnie/
  • Książeczki dla dzieci odpowiednie do wieku dziecka – 2 szt./np. twarde, ceratowe/ lub płytka CD z piosenkami dla dzieci
  • Pieluch tetrowe – 5 szt.
  • Baterie do zabawek R6/alkaliczne/ 4 szt. lub R14 (2szt.) lub R20 ( 2 szt.) lub LR44(3szt.)
  • Marker czarny – 1szt
  • Pisaki – 1 op.
  • Papier kolorowy – 1 szt
  • Blok rysunkowy – 1 szt
  • Bristol – żółty – 1 szt
  • Pościel : poszwa, prześcieradło do małego łóżeczka(podpisane)
  • Pampersy jeżeli dziecko używa /podpisane/
  • Ubranie na zmianę / podpisane/



Wyprawka grupa III

  • Chusteczki higieniczne – 1 opakowanie po 100 szt. x na miesiąc
  • Chusteczki nawilżające – 1 opakowanie x na miesiąc
  • Grzebień – podpisany
  • Kubeczek, pasta/odpowiednia do wieku dziecka/, szczoteczka do zębów – podpisane
  • Śliniaki – 3 szt. /duże frotte z ceratą/
  • Pieluchy tetrowe – 2 szt.
  • Pampersy jeżeli dziecko używa / podpisane/
  • Ubrania na zmianę - /podpisane/
  • Krem na odparzenia
  • Książeczki w twardej oprawie dostosowane do wieku dziecka – 3 szt.
  • Klej w sztyfcie lub tubie – 3 szt.
  • Blok techniczny biały – 2 szt.
  • Blok techniczny kolorowy A4 i A3– po 2 szt.
  • Blok rysunkowy – 2 szt. lub ryza papieru
  • Bibuła niebieska – 2 szt.
  • Marker czarny – 3 szt.
  • Teczka na prace podpisana
  • Kredki ołówkowe bambino – grube
  • Nożyczki
  • Temperówka
  • Bristol pomarańczowy
  • Baterie do zabawek R6/alkaliczne/ 4 szt. lub R14 (2szt.) lub R20 ( 2 szt.) lub LR44(3szt.)
  • Pisaki grube – 1 op
  • Pościel: poszwa ,koc, prześcieradło podpisane ( rozmiar małego łóżeczka)

Wyprawka grupa IV

  • Chusteczki higieniczne – 1opakowanie po 100 szt. x w miesiącu
  • Chusteczki nawilżające – 1 opakowanie x w miesiącu ( do wycierania rączek po pracach plastycznych)
  • Krem do twarzy
  • Grzebień – podpisany
  • Kubeczek, pasta/odpowiednia do wieku dziecka/, szczoteczka do zębów – podpisane
  • Śliniaki – 2 szt. /duże frotte/
  • Książeczki dostosowane do wieku dziecka – 2 szt.
  • Klej w sztyfcie lub tubie – 5 szt.
  • Blok techniczny biały/A3;A4/ – 2 szt.
  • Blok techniczny kolorowy/A3;A4/ – 2 szt.
  • Blok rysunkowy/A4/ – 3 szt. lub ryza papieru
  • Papier kolorowy – 3 szt.
  • Plastelina – 2 opakowania
  • Bibuła kolorowa – 4 szt.
  • Nożyczki lub temperówka lub ołówek
  • Kreda szkolna – 1opakowanie
  • Pisaki – 1 opakowanie
  • Marker czarny – 2 szt.
  • Teczka na prace podpisana
  • Kredki woskowe /bambino, pastele/ - 1szt.
  • Farby plakatowe – 1 szt
  • Papier szary – 2 arkusze
  • Bristol – żółty
  • Pościel: poszwa, prześcieradło, piżama, 2 koce (podpisane)



PRZYGOTOWANIE DOMU NA PRZYJĘCIE DZIECKA



Przygotowanie domu na przyjęcie dziecka w domu
oczekiwania na zakończenie ciąży jest wystarczająco długi, aby dom, w którym zamieszkać ma nowy, wymagający szczególnej troski obywatel, był odpowiednio przygotowany na jego przyjęcie. Najlepiej, jeśli dla noworodka przygotujemy osobny pokój. Jeżeli jednak warunki mieszkaniowe na to nie pozwalają, trzeba w jednym z pokoi przygotować specjalny kącik dla dziecka. Obowiązuje zasada, że pokój, który przeznaczyliśmy dla dziecka, powinien mieć naturalne źródło światła, łatwo otwieralne okna, stałą temperaturę w granicach od +19 do +20°C. Podłogi powinny być gładkie i łatwe do utrzymania w czystości; najlepsze są takie, które nadają się do sprzątania na mokro. W celu utrzymania odpowiedniej wilgotności powietrza należy na kaloryferze lub obok pieca umieścić odpowiednie pojemniki z wodą. Nie powinien to być pokój przejściowy. Najważniejszym sprzętem w pokoju dziecka jest łóżeczko dostatecznie duże, aby mogło służyć również jako kojec, wtedy kiedy maluch zacznie się poruszać o własnych siłach. Materacyk powinien być zrobiony z trawy morskiej, włosia, a ostatecznie z dobrze wysuszonego siana. Ważne, aby nie był za miękki i odpowiednio sprężysty. Obok łóżeczka należy ustawić stół do przewijania, magazynowania bielizny, przyborów toaletowych itp. Jeżeli przygotowaliśmy już „kącik" dla dziecka, to jeszcze musimy zgromadzić wiele przedmiotów niezbędnych do pielęgnowania, karmienia i wychowania dziecka.

poniedziałek, 13 maja 2013

ŻŁOBEK W KOLE




Dokumenty aktualne:

  1. Ustawa o opiece nad dziećmi do lat 3
  2. Statut żłobka
  3. Uchwała w sprawie statutu
  4. Uzasadnienie uchwały w sprawie statutu
  5. Uchwała w sprawie ustalenia opłaty
  6. Uzasadnienie uchwały w sprawie ustalenia opłaty
  7. Regulamin organizacyjny
  8. Wniosek o przyjęcie dziecka do żłobka




Wyprawka grupa I

  • Chusteczki nawilżające – 1 opakowania x w miesiącu /podpisane/
  • Chusteczki higieniczne wyciągane – 1 opakowania po 100 szt. x w miesiącu
  • Krem do pielęgnacji twarzy np. Bambino/podpisane/
  • Krem lub maść na odparzenia np. sudocrem, linomag/podpisane/
  • Pampersy /podpisane/
  • Ubranka na zmianę /podpisane/
  • Butelka lub kubek „niekapek” – /podpisane/
  • Śliniaki duże wiązane z folią– 3 szt./ bezzwrotnie/
  • Pieluch tetrowe – 5 szt./bezzwrotnie/
  • Myjki do mycia – 2 szt / bezzwrotnie/
  • Zabawka manipulacyjna ( nie grzechotki, gryzaki i maskotki) dostosowana do wieku dziecka np. piłeczka, kostka, woreczek z grochem, z ryżem, bańki mydlane itp. bezzwrotnie
  • Płytka CD z piosenkami dla dzieci / bezzwrotnie/
  • Smoczek na zawieszce, zostaje w żłobku jeżeli dziecko używa.
  • Baterie do zabawek R6/alkaiczne/ 4 szt. lub R14 (2szt.) lub R20 ( 2 szt.) lub LR44(3szt.)



Wyprawka grupa II

  • Chusteczki nawilżające –1opakowanie x w miesiącu
  • Chusteczki higieniczne wyciągane – 1 opakowania po 100 szt. x w miesiącu
  • Krem do pielęgnacji twarzy np. Bambino
  • Krem lub maść na odparzenia np. sudocrem, linomag
  • Grzebień podpisany
  • Butelka lub kubek „niekapek” jeżeli dziecko korzysta – podpisane
  • Smoczek na zawieszce, zostaje w żłobku jeżeli dziecko używa.
  • Śliniaki wiązane – 3 szt./ bezzwrotnie/
  • Książeczki dla dzieci odpowiednie do wieku dziecka – 2 szt./np. twarde, ceratowe/ lub płytka CD z piosenkami dla dzieci
  • Pieluch tetrowe – 5 szt.
  • Baterie do zabawek R6/alkaliczne/ 4 szt. lub R14 (2szt.) lub R20 ( 2 szt.) lub LR44(3szt.)
  • Marker czarny – 1szt
  • Pisaki – 1 op.
  • Papier kolorowy – 1 szt
  • Blok rysunkowy – 1 szt
  • Bristol – żółty – 1 szt
  • Pościel : poszwa, prześcieradło do małego łóżeczka(podpisane)
  • Pampersy jeżeli dziecko używa /podpisane/
  • Ubranie na zmianę / podpisane/



Wyprawka grupa III

  • Chusteczki higieniczne – 1 opakowanie po 100 szt. x na miesiąc
  • Chusteczki nawilżające – 1 opakowanie x na miesiąc
  • Grzebień – podpisany
  • Kubeczek, pasta/odpowiednia do wieku dziecka/, szczoteczka do zębów – podpisane
  • Śliniaki – 3 szt. /duże frotte z ceratą/
  • Pieluchy tetrowe – 2 szt.
  • Pampersy jeżeli dziecko używa / podpisane/
  • Ubrania na zmianę - /podpisane/
  • Krem na odparzenia
  • Książeczki w twardej oprawie dostosowane do wieku dziecka – 3 szt.
  • Klej w sztyfcie lub tubie – 3 szt.
  • Blok techniczny biały – 2 szt.
  • Blok techniczny kolorowy A4 i A3– po 2 szt.
  • Blok rysunkowy – 2 szt. lub ryza papieru
  • Bibuła niebieska – 2 szt.
  • Marker czarny – 3 szt.
  • Teczka na prace podpisana
  • Kredki ołówkowe bambino – grube
  • Nożyczki
  • Temperówka
  • Bristol pomarańczowy
  • Baterie do zabawek R6/alkaliczne/ 4 szt. lub R14 (2szt.) lub R20 ( 2 szt.) lub LR44(3szt.)
  • Pisaki grube – 1 op
  • Pościel: poszwa ,koc, prześcieradło podpisane ( rozmiar małego łóżeczka)

Wyprawka grupa IV

  • Chusteczki higieniczne – 1opakowanie po 100 szt. x w miesiącu
  • Chusteczki nawilżające – 1 opakowanie x w miesiącu ( do wycierania rączek po pracach plastycznych)
  • Krem do twarzy
  • Grzebień – podpisany
  • Kubeczek, pasta/odpowiednia do wieku dziecka/, szczoteczka do zębów – podpisane
  • Śliniaki – 2 szt. /duże frotte/
  • Książeczki dostosowane do wieku dziecka – 2 szt.
  • Klej w sztyfcie lub tubie – 5 szt.
  • Blok techniczny biały/A3;A4/ – 2 szt.
  • Blok techniczny kolorowy/A3;A4/ – 2 szt.
  • Blok rysunkowy/A4/ – 3 szt. lub ryza papieru
  • Papier kolorowy – 3 szt.
  • Plastelina – 2 opakowania
  • Bibuła kolorowa – 4 szt.
  • Nożyczki lub temperówka lub ołówek
  • Kreda szkolna – 1opakowanie
  • Pisaki – 1 opakowanie
  • Marker czarny – 2 szt.
  • Teczka na prace podpisana
  • Kredki woskowe /bambino, pastele/ - 1szt.
  • Farby plakatowe – 1 szt
  • Papier szary – 2 arkusze
  • Bristol – żółty
  • Pościel: poszwa, prześcieradło, piżama, 2 koce (podpisane)

Przydatne informacje dla rodziców

Przy przyjęciu do żłobka obowiązuje:
  • Zaświadczenie wydane przez lekarza prowadzącego, że dziecko jest zdrowe i może uczęszczać do żłobka oraz , że nie miało kontaktu z chorobami zakaźnymi /ważne 24 godz./
  • Książeczka zdrowia dziecka z aktualnymi szczepieniami / do wglądu/
  • Zaświadczenie wydane przez lekarza prowadzącego odnośnie stosowania diety u dzieci z alergiami pokarmowymi

Do żłobka przyprowadzamy dzieci :

  • Zdrowe – jakiekolwiek objawy chorobowe wykluczają obecność dziecka w żłobku/ w szczególności podwyższona temperatura ciała, biegunka, wymioty, kaszel , katar, wysypka na skórze itd./
  • Czyste – włosy, uszy , bielizna, odzież czyste, paznokcie krótko obcięte



Inne obowiązujące przepisy:
  • Każdą planowaną nieobecność dziecka należy zgłosić z wyprzedzeniem, najpóźniej na dzień przed dniem nieobecności, a w przypadku choroby – w pierwszym dniu nieobecności dziecka do godz. 8:00
  • Po zakończeniu choroby, należy przynieść zaświadczenie, że dziecko jest zdrowe i może uczęszczać do żłobka. Istnieje możliwość zakwestionowania zaświadczenia przez pielęgniarkę/opiekunki/ w razie widocznych objawów chorobowych przy przyjęciu dziecka
  • W celu zminimalizowania wzrostu zachorowań codziennie przy przyjęciu dzieci mają mierzoną temperaturę – stan powyżej 37,5°C – dyskwalifikuje przyjęcie w tym dniu do żłobka / wyjątek np. ząbkowanie/
  • Nie należy dawać dzieciom do żłobka: małych zabawek, słodyczy, biżuterii /kolczyki, łańcuszki/. Za zgubienie lub zepsucie przedmiotu żłobek nie ponosi odpowiedzialności
  • Wózki, rowerki, sanki należy pozostawiać w wózkowni znajdującej się na terenie żłobka. Zabrania się pozostawiania w/w rzeczy w hollu żłobka. Żłobek nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w wózkowni i hollu.

Zasady funkcjonowania podmiotu

Żłobek miejski nr 4 "Wisienka" ul. Wiśniowa 8 jest jednostką budżetową utworzona przez Prezydenta miasta Zielona Góra. Czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 16.30, jest instytucją powszechnej dostępności.
Pobyt dzieci w żłobku jest odpłatny zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Zielona Góra w sprawie opłat za pobyt dziecka w żłobku. Dyrektor żłobka przyjmuje petentów w godzinach od 8.00 do 15:00.
W żłobku funkcjonują 3 grupy wiekowe: raczki, średniaki i starszaki.
 NABÓR
Do żłobka przyjmowane są dzieci po ukończeniu 20 tygodnia życia do 3 lat, w uzasadnionych przypadkach do 4 lat. Nabór do żłobka odbywa się od 01 do 30 kwietnia br. "Karta zgłoszenia dziecka do żłobka" jest do pobrania w placówce lub na stronie internetowej żłobka. Należy ją składać w siedzibie żłobka. Dzieci przyjmowane są na cały etap edukacji żłobkowej. W kolejnych latach Rodzice/Opiekunowie potwierdzają wolę kontynuacji korzystania z usług żłobka. Nabór do żłobka odbywa się w wolne miejsca na grupach wiekowych. Po zakończeniu pracy komisji rekrutacyjnej zostaje utworzenia lista dzieci przyjętych do żłobka. Wyniki dostępne są po 20 maja danego roku. Do końca czerwca rodzice zobowiązani są telefonicznie lub osobiście potwierdzić wolę korzystania z usług żłobka. Brak potwierdzenia spowoduje wykreślenie z "listy". Po zakończonej procedurze i zamknięciu list dzieci korzystających ze żłobka tworzona jest lista rezerwowa dzieci oczekujących na zwalniające się miejsce. Karty zgłoszenia dziecka do żłobka złożone w poprzednim naborze (dzieci na listach rezerwowych) należy aktualizować poprzez złożenie pisemnego oświadczenia na starym wniosku. Niedopatrzenie tego wymogu powoduje usunięcie karty z bieżącego naboru. Komisja rekrutacyjna powoływana jest przez dyrektora w przypadku gdy kart zgłoszenia jest więcej niż miejsc wolnych w żłobku.



III Kryteria i punkty kwalifikujące dziecko do przyjęcia do Żłobka na okres IX-2012/VIII-2013
l.p. Kryteria Wartość punktowa Dokumenty potwierdzające daną sytuację
1. -Samotne macierzyństwo/ojcostwo
-trudna sytuacja socjalno-bytowa rodzica/rodziców
(dokumenty potwierdzające trudną sytuację bytową i finansową związaną z samotnym macierzyństwem do wglądu u dyrektora żłobka)


10






0
- wyrok sądu o alimentach, wyrok rozwodowy, akt zgonu, decyzje MOPS-u: o świadczeniach z Funduszu Alimentacyjnego o zasiłku rodzinnym, o dodatku z tyt. samotnego wychowywania dziecka i każda inna decyzja o korzystaniu z pomocy lub inny dokument potwierdzający konkretną, trudną sytuację.(dobrowolna decyzja rodzica-opiekuna)
- brak udokumentowania samotnego wychowywania
2. Dziecko matki lub ojca, wobec którego orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności, bądź całkowitą niezdolność do pracy lub niezdolność do samodzielnej egzystencji




10
- orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przy MOPS, - orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy lub orzeczenie o niezdolności do samodzielnej egzystencji wydane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).
3.
Dziecko rodzica /rodziców pracujących w wymiarze pełnego etatu*/studiujących lub uczących się w systemie dziennym
a/ jedno pracuje/studiuje
b/ oboje pracują/studiują
c/ dziecko w rodzinie zastępczej




10
20
10
- zaświadczenie z zakładu pracy potwierdzające adres, zatrudnienie, okres umowy i wymiar etatu,
- zaświadczenie z uczelni, szkoły potwierdzające naukę w systemie dziennym i rok nauki,
- decyzja o działalności gospodarczej (kserokopia)
4. Dziecko posiada rodzeństwo
a/ posiada jedno rodzeństwo
b/ posiada dwoje i więcej rodzeństwa


10
Po 10 pkt za każde rodzeństwo
- kserokopie aktów urodzenia dzieci (oryginały do wglądu i potwierdzenia).
5. Dziecko posiada rodzeństwo w żłobku nr 4
a/ tak
b/ nie




5
0


6. 1. Stały meldunek w Zielonej Górze
a/ dziecko i oboje rodzice
b/ dziecko i jeden z rodziców
2. udokumentowane zamieszkanie w Zielonej Górze (zatrudnienie w Zielonej Górze)
a/dziecko w rodzinie studenckiej-dokumentacja potwierdzająca zamieszkanie w akademiku lub na mieszkaniu wynajętym
30


20


20


Po 10 pkt dla rodzica
- potwierdzenie zameldowania lub zamieszkania do wglądu ,



Uwagi:Przy równej ilości punktów w kryteriach liczy się data wpływu oraz rejonizacja tj. adres zamieszkania lub zatrudnienia w pobliżu żłobka 4;
dot. pkt 3 *- wymiar czasu pracy 1/2 etatu obniża punktację o 5 pkt.
Przedstawione dokumenty wymagane przy naborze do wglądu u dyrektora placówki.




Plan dnia


Przede wszystkim w ciągu takiego dnia zachowujemy tak zwaną „rutynę”, która wyznacza stałe pory głównych czynności. Stałe punkty pomagają dzieciom budować poczucie bezpieczeństwa. Dziecko wiedząc co po sobie następuje, nie ma poczucia chaosu i czuje się pewnie.


Plan Dnia
  • 6:30 - 8:00 - schodzenie się dzieci, przywitanie, zabawy dowolne i zabawy w kącikach zainteresowań
  • 8:00 - 8:15 - czynności higieniczne (toaleta, mycie rączek)
  • 8:15 - 8:45 - śniadanie
  • 9:00 - 9:15 - nocnikowanie – nauka samodzielności
  • 9:15 -10:00 - Realizacja zadań wychowawczo edukacyjnych w zależności od grupy wiekowej dzieci. Zabawy dydaktyczne, zajęcia gimnastyczne, zabawy plastyczne i umuzykalniające. Gdy aura sprzyja, zabieramy dzieciaki do ogrodu :)
  • 10:00 – 10:10 – czynności higieniczne
  • 10:20 - 10:30 - drugie śniadanie
  • 10:30 - 11:15 – zabawy edukacyjne, taniec, zabawy ruchowe na sali lub w ogrodzie
  • 11:15 - 11:30 – nocnikowanie – nauka samodzielności
  • 11:30 - 12:00 – obiad część I – drugie danie
  • 12:00 - 12:15 – czynności higieniczne i przygotowanie do odpoczynku.
  • 12:15 - 14 :00 - leżakowanie :)
  • 14:00 - 14:30 – Pobudka i przygotowanie do posiłku
  • 14:30 – 15 :00 - obiad cześć II – zupka
  • 15:00- 15:20 - lekki podwieczorek
  • 15:20- 17:00 - zabawy w kącikach zainteresowań, gry i zabawy ruchowe, czytanie książeczek, zabawy w ogrodzie, rozchodzenie się dzieci do domu



Przykładowy plan dnia

07:00 - 9:00 Przyjmowanie dzieci. Zabawy w kącikach zabaw.
7:30 - 8:30 Indywidualne śniadania najmłodszych
 09:00 – 9.30 Śniadanie starszaków 
9:30 – 11:00 Zajęcia przedpołudniowe dla dzieci (zgodnie z programem zajęć ustalonym na dany dzień). Zajęcia odbywają się w ogródku lub w bawialni w zależności od pogody.
 11:00 – 11:30 Zupka11:30 Sen. Przygotowywanie dzieci do snu. Układanie dzieci do snu przy muzyce, bajkach, ćwiczeniach relaksacyjnych.
 14:00 – 14:30 Drugie danie. 
14:30 – 16:00 Zajęcia popołudniowe dla dzieci (zgodnie z programem zajęć ustalonym na dany dzień np: piosenki, zabawy paluszkowe, wierszyki, historyjki obrazkowe, bajki, rymowanki... itp.). Zajęcia są prowadzone w ogródku lub w bawialni w zależności od pogody. 
16:00 – 16.30 Podwieczorek
16.30- 18.00 Zabawa w bawialni lub w ogródku w zależności od pogody.

Malucholandia (żłobek) i Chochliki (dwulatki)

tygodniowy plan- malucholandia,chochliki.pdf






Przedszkolaki: Elfy 3-latki

Przykładowe plany zajęć

Program zajęć Grupa I „PROMYCZKI” STYCZEŃ 2012



I tydzień: od 02.01.2012 do 05.01.2012

Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Witamy NOWY ROK.
  • Wysłuchanie opowieści „Baśń o Nowym Roku i dwunastu miesiącach”.
  • Rozmowy tematyczne o Nowym Roku w kółeczku.
  • Zbiorowa praca plastyczna „Życzenia na Nowy Rok”.
  • Poznanie zimowego ptaka: PINGWINA – rozmowy dydaktyczne.
  • Praca plastyczna „Pingwin”.
  • Utrwalanie wcześniej poznanych wierszyków.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
  • Zabawa ruchowa „Śnieżki”.
  • Opowieść ruchowa „Dzieci i ptaki”.
  • Zabawa taneczna do piosenki „W pingwinka bawić się”.
  • Zabawa ruchowa: naśladowanie ruchów i zachowań pingwina.
  • Zabawa ruchowa naśladowanie lotu ptaków.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
  • Zajęcia muzyczne prowadzone przez szkołę muzyczną YAMAHA.
  • Zabawa przy muzyce „Noworoczne tańce”. Swobodny taniec dzieci przy muzyce.
  • Zabawa rytmiczna przy akompaniamencie tamburyna- zabawy z różnymi zadaniami ruchowymi.
  • Nauka piosenki „W pingwinka bawić się”.
  • Słuchanie odgłosów ptaków.
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego.



II tydzień: od 09.01.2012 do 13.01. 2012

Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Zajęcia tematyczne o PANI ZIMIE.
  • Oglądanie i charakterystyka ilustracji przedstawiających Panią Zimę.
  • Wspólna praca plastyczna „Pani Zima”.
  • Nauka wierszyka „Przyszła Pani Zima”.
  • Wysłuchanie baśni braci Grimm „Pani Zima”.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.



Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
  • Zabawa „Szalone wycieraczki”, integracja grupy, rytmizowanie, rozwijanie inwencji ruchowej.
  • Zabawa ruchowa „Wietrzyk”.
  • Zabawy ruchowe z użyciem chusty Klanzy.
  • Konstrukcje z klocków.
  • Ćwiczenia i zabawy z piłkami.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
  • Zajęcia muzyczne „Lubimy tańczyć, lubimy śpiewać”.
  • Zabawa taneczna „Wesołe baloniki”.
  • Tańce w rytm piosenki „Zimowa polka”.
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego.



III tydzień: od 16.01.2012 do 20.01.2012

Zajęcia dydaktyczne

  • Rozmowy dydaktyczne na temat „BABCI I DZIADKA”.
  • Praca plastyczna „Prezent dla babci i dziadka” – wykonujemy laurki dla babć i dziadków.
  • Nauka wierszyka dla Babci i Dziadka.
  • Oglądamy ilustracje przedstawiające dziadków.
  • Robimy dekorację z życzeniami na gazetkę z Okazji Dnia Babci i Dziadka.
  • Nauka nocnikowania
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno- konstrukcyjne
  • Ćwiczenia gimnastyczne.
  • Zabawy ruchowa z elementami marszu.
  • Układanie wież z klocków.
  • Ćwiczenia z elementami równowagi.
  • Układanie puzzli i układanek edukacyjnych.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
  • Zajęcia muzyczne prowadzone przez szkołę muzyczną YAMAHA.
  • Utrwalanie dotychczas poznanych piosenek: wspólne śpiewanie i pokazywanie treści ruchem.
  • Śpiewanie poznanych piosenek przy akompaniamencie makarastów.
  • Słuchanie płyt z języka



IV tydzień: od 23.01.2012 do 31.01.2012

Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Szykujemy się do BALU PRZEBIERAŃCOW.
  • Wysłuchanie wiersza A. Rumińskiej „Bal przebierańców”.
  • Wykonujemy karnawałowe, barwne dekoracje oraz łańcuchy ozdabiające naszą salę. Rozwijamy swoje umiejętności manualne.
  • Bawimy się na balu przebierańców.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.
Zajęcia ruchowe i manipulacyjno-konstrukcyjne
  • Bierzemy udział w grach karnawałowych.
  • Bierzemy udział w zabawach i konkursach karnawałowych.
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami ćwiczeń gimnastycznych.
  • Zabawy ruchowe z użyciem chusty Klanzy.
Zajęcia rytmiczne i muzyczne
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej.
  • Zabawa przy muzyce „Karnawałowej”.
  • Zabawy taneczne przy muzyce z CD.
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego






Program zajęć Grupa II „GWIAZDKI” MARZEC 2012



I tydzień 01.03, 2.03 oraz od 05.03 do 09.03

Zajęcia dydaktyczne
  • Woda, ziemia, powietrze – przypomnienie wiadomości
  • Miasto a wieś – czym się różnią?
  • Zajęcia plastyczne – prace oparte na tematyce wody, ziemi i powietrza oraz miasta i wsi
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Poznane kolory, liczby i figury w zabawach
  • Zajęcia muzyczne z ciocią Tamarą i wujkiem Michałem
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Piosenki z pokazywaniem
  • Gra na „instrumentach”
  • Zabawy orientacyjno -przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej



II tydzień od 12.03 do 16.03

Zajęcia dydaktyczne
  • Poznane zawody – lekarz, fryzjer, weterynarz, dentysta, strażak, policjant
  • Praca plastyczna – prace oparte na zawodach
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Poznane kolory i figury w zabawach
  • Liczymy do pięciu
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Teatrzyk maskotkowy i teatr cieni
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy z chustą
  • Zabawy orientacyjno – przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej



III tydzień od 19.03 do 23.03

Zajęcia dydaktyczne
  • Szukamy wiosny za oknem
  • Praca plastyczna – kwiaty, dom
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Dom – z czego jest zbudowany (dach, ściany, okna, drzwi)
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające
  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno –ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy orientacyjno - przestrzenne5. Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej

IV tydzień od 26.03 do 30.03

Zajęcia dydaktyczne
  • Warzywa i owoce – jabłko gruszka, banan - co mają wspólnego?
  • Zajęcia plastyczne – warzywa i owoce
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Poznane kolory, liczby i figury w zabawach
  • Dom – jakie pomieszczenia skrywają się w jego ścianach: kuchnia8. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed
Zajęcia ruchowo - umuzykalniające

  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy muzyczno – ruchowe ( np. taniec z chustą, z misiami)
  • Zabawy orientacyjno - przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej

Program zajęć Grupa III „SŁONECZKA” MARZEC 2012



I tydzień: od 1-2.03.2012 do 5-9.03.2012

Zajęcia dydaktyczne
  • Zajęcia plastyczne: * „Kwiaty na Dzień Kobiet” (bibuła)
  • Bajkowe czytanie książeczek.
  • Zajęcia dydaktyczne: Rozmawiamy o „Dniu Kobiet”
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem
  • Projekcja bajki edukacyjnej „Mądry Maluch”
Zajęcia ruchowe

  • Chodzenie na paluszkach i pietach.
  • Zabawa w stop i start.
  • Zabawy skoczne jesteśmy np. żabkami, motylkami, zajączkami itp.
  • Konstrukcje z klocków – budowanie wieży.
Zajęcia umuzykalniające
  • 1. Zajęcia z nauczycielem szkoły muzycznej, poznajemy nowy instrument.
  • Śpiewamy ulubione piosenki.
  • Zabawy w kółeczku z koleżankami i kolegami np. tańczenie w parach oraz w dużym kole.



II tydzień: od 12.03.2012 do 16.03.2012

Zajęcia dydaktyczne
  • Utrwalenie wierszyków poznanych przez dzieci.
  • Zajęcia plastyczne: * „Kolorowe kredki” (kredki oraz biały brystol)
  • Bajkowe czytanie książeczek o wiośnie np. Jana Brzechwy.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.5. Utrwalenie poznanych kolorów (plansze).
Zajęcia ruchowe

  • Zabawa z chustą animacyjną Klanza, z wykorzystaniem piłek oraz muzyki.
  • Tor przeszkód” - zabawa sprawnościowa.
  • Puszczanie baniek mydlanych i łapanie ich przez dzieci.4. Zabawy z balonikami.
Zajęcia umuzykalniające
  • Zabawy skoczne z użyciem tamburyna , grzechotek, bębenka, oraz cymbałek.
  • Śpiewanie piosenki prze dzieci „Panie Janie”, „Kaczka Dziwaczka”, „Siała baba mak..”, „Mało nas.....”„Jada jaką misie...” itp



III tydzień: od 19.03.2012 do 23.03.2012

Zajęcia dydaktyczne
  • Zajęcia plastyczne: * „Wiosenne opaski” (kolorowy papier)
  • Utrwalenie wiosennej piosenek: „Maszeruje Wiosna...”
  • Bajkowe czytanie książeczek.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.
  • Zajęcia dydaktyczne: Rozmawiamy o Pierwszym Dniu Wiosny (rozmawiamy o tym kiedy wiosna przychodzi i jak to możemy zaobserwować)
Zajęcia ruchowe

  • Zabawa ruchowa przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty....”, „Ole Ole Janko...” „Kółko graniaste”
  • Zajęcia gimnastyczne robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie, zbieramy grzybki, wkręcamy żarówki itp.
  • Zabawy z piłka np. rzucanie, turlanie, rzucanie do celu.
  • Układanie puzzli.
Zajęcia umuzykalniające
  • Zajęcia z nauczycielem szkoły muzycznej, poznajemy nowy instrument.
  • Śpiewamy piosenki „Pingwin” oraz „Krokodyle”, „Baloniku nasz malutki”, „Stoi różyczka w czerwonym wieńcu”, „Chłopcy i dziewczęta dalej śpieszmy się.....”
  • Zabawy przy ulubionych piosenkach, grzechotanie rytmu muzyki butelkami wypełnionymi ryżem.



IV tydzień: od 26.03.2012 do 30.03.2012

Zajęcia dydaktyczne
  • Utrwalenie poznanych wierszyków.
  • Zajęcia plastyczne: * „Plastelinowe zwierzaczki” (plastelina)
  • Bajkowe czytanie książeczek i wierszyków.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.
  • Utrwalenie poznanych nazw owoców i warzyw (plansze)6. Projekcja Bajki edukacyjnej „Mądry Maluch”
Zajęcia ruchowe

  • Zabawa w Pociąg przy piosence „Jedzie pociąg z Daleka” (dzieci łapią się za ramionka i tworzą pociąg).
  • Powiedz piłeczce swoje imię” (rzucanie piłki do dzieci i do cioci, mówienie imienia)
  • Zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnale”.4. Rzucamy piłką do celu.
Zajęcia umuzykalniające
  • Zabawy ruchowe tańczenie przy piosenkach ”Kółko graniaste”, „Plum Plum Misia Bela”, „My jesteśmy krasnoludki”
  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej.3. Zabawy z grzechotkami oraz tamburynem.



Przykładowy Plan Dnia
5:30 - 9.00
- Przyjmowanie i filtracja dzieci.
- Kontakty indywidualne z rodzicami.
- Indywidualne zabawy dzieci.
- Zabiegi higieniczne.

9.00 - 9.45
- Śniadanie.

9.50 - 10.20
- Zabiegi higieniczne (mycie rąk i buzi, nocnikowanie).

10.25 - 10.40
- Podawanie dzieciom soków lub owoców oraz wiązane z tym czynności higieniczno-pielęgnacyjne.

10.45 - 11.45
- Zajęcia tematyczno-dydaktyczne.
- Zajęcia ruchowe w sali oraz na tarasie (w zależności od pory roku i pogody)
- Zajęcia plastyczne.
- Zajęcia umuzykalniające.
- Zajęcia dowolne (uczą dzieci współżycia w grupie, zgodnej zabawy, koleżeńskiej postawy wobec siebie).
- Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.

12.00 - 12.30
- Obiad

13.06 - 13.15
- Zabiegi higieniczne, nocnikowanie.
- Przygotowanie dzieci do snu.

13.20 - 14.20
- Pora snu lub wypoczynku, wyciszenie.

14.30 - 15.00
- Podwieczorek.
- Zabiegi higieniczne.

15.00 - 16.45
- Rozchodzenie sie dzieci do domu.
- Zabawy wg inwencji dzieci
- Kontakty z rodzicami.